بنر 24
بنر 24

نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی چگونه انجام می شود؟

راهنمای نوبت دهی تعویض پلاک
همواره مراکز تعویض پلاک یکی از شلوغ ترین و پر جمعیت ترین مراکز و مکان های موجود در تهران و ایران بوده و هست؛ اما امروزه با توجه به تغییر روش نوبت دهی از این ازدحام کاسته شده است و جمعیت کمتری باید در صف منتظر بمانند.

نوبت دهی تعویض پلاک چگونه است؟
در گذشته شما برای انجام کار های تعویض پلاک خودروی تان باید در صف نوبت دهی می ایستادید و منتظر می ماندید تا نوبت به شما برسد. در شهرهای بزرگ این زمان انتظار در این صف گاهی تا ساعت ها به طول می انجامید و موجب کلافگی مردم می شد.اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و ازدحام جمعیت زیاد در این مراکز، ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی تصمیم گرفت تا نوبت دهی را به صورت اینترنتی انجام دهد و این کار را از ده شهر بزرگ ایران شروع کرد.

در نوبت دهی اینترنتی شما باید به سایت راهور مراجعه کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید تا امکان دریافت نوبت تعویض پلاک به شما داده شود؛ پس از انجام مراحل مشخص شده سایت راهور مشخص می کند که شما چه روزی و در چه ساعتی می توانید به مرکز تعویض پلاکی که مشخص شده مراجعه کنید.

مزایای نوبت دهی تعویض پلاک به صورت اینترنتی
اگرچه عده ای معتقدند که روش سابق بهتر از نوبت دهی اینترنتی است و ترجیح می دهند هر زمان که دوست داشته باشند به مرکز تعویض پلاک مراجعه نمایند اما اغلب افراد ترجیح می دهند که بدانند دقیقا چه زمانی باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و زمان آنها در صف نوبت دهی تعویض پلاک به هدر نرود.

با شیوع ویروس کرونا، حضور در مراکز پرجمعیت و شلوغ به شدت خطرناک شده و ریسک زیادی دارد. نوبت دهی اینترنتی باعث می شود تا از ازدحام جمعیت تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود و کار های مربوط به دریافت نوبت نیز با سرعت بسیار سریع تری انجام بگیرد.

 

نحوه گرفتن نوبت اینترنتی برای تعویض پلاک
در ادامه تمام مراحل گرفتن نوبت اینترنتی را به شما می گوییم؛ پس اگر قصد دارید به صورت اینترنتی نوبت بگیرید، این مراحل را به ترتیب انجام دهید.

بعد از مراجعه به سایت راهور به سامانه نوبت دهی مراکز تعویض پلاک وارد می شوید؛ سپس صفحه ای رو به روی شما باز خواهد شد که در آن چهار کادر وجود دارد. در کادر یا همان بخش اول شما باید استان خود را وارد کنید، در بخش بعدی شهر خود را مشخص می کنید و سپس خدمتی را که قرار است دریافت کنید تعیین می کنید. در بخش آخر نیز نوع خودرو یا همان وسیله نقلیه خود را وارد می کنید و بر روی جستجو کلیک می کنید.

در مرحله دوم سایت به شما آدرس و صفحه چند مرکز تعویض پلاک که نزدیک و در منطقه شما می باشند را نمایش می دهد؛ شما با کلیک بر روی آن مرکز تعویض پلاکی که قصد دارید نوبتش را دریافت کنید، می توانید وارد آن صفحه شوید و تمامی اطلاعات مربوط به مرکز برای شما نمایش داده خواهد شد.

در مرحله سوم کمی پایین تر بیایید و نوع خدمتی که قرار است دریافت کنید را مشخص کنید.
بعد از تعیین نوع خدمتی که می خواهید، کمی پایین تر بیایید؛ در آن جا تقویمی وجود دارد که شما می توانید فقط در روز هایی که با رنگ سبز مشخص شده است، نوبت خود را دریافت کنید. برای مثال تقویمی را مشاهده می کنید که روز های 9، 10، 11 و 12 آن با رنگ سبز مشخص شده است، شما باید بر روی یکی از این روز ها کلیک کنید تا نوبت شما در آن روز ثبت شود. شما به هیچ عنوان نمی توانید روز هایی که با رنگ سبز مشخص نشده اند را انتخاب کنید.
در این مرحله بعد از انتخاب روزی که باید به مرکز تعویض پلاک بروید، کمی پایین تر بیایید؛ در آن جا چند ساعت می بینید که برخی از آن ها رنگ سبز دارند و جلوی برخی از آن ها علامت ممنوع گذاشته شده است. شما ساعت ها را بررسی کنید و هر کدام که برای شما راحت تر بود را انتخاب کنید. زمانی که ساعت را انتخاب کردید، نوبت شما در همان روز و ساعت مشخص شده توسط شما، رزرو شده است.
زمانی که ساعت را مشخص کردید، صفحه ای مقابل شما قرار می گیرد؛ شما با استفاده از این صفحه باید وارد حساب کاربری خود شوید. اگر از قبل در سایت ثبت نام کرده باشید، با نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید. اما اگر ثبت نام نکرده باشید، باید کار های مربوط به ثبت نام در سایت را انجام دهید.

در این مرحله که آخرین مرحله می باشد، نوع خودروی خودتان را به همراه شماره پلاک آن، در قسمت مشخص شده وارد می کنید و بعد از زدن تیک پذیرفتن قوانین و شرایط مربوط به سایت، دکمه ثبت نوبت را بزنید تا تمام کار هایی که برای گرفتن نوبت برای تعویض پلاک انجام دادید ثبت شود.
پیامکی به شماره موبایل شما که از قبل هنگام ثبت نام وارد کرده اید، ارسال می شود و مربوط به موفقیت شما در ثبت نوبت می باشد. حتما دقت داشته باشید که این پیامک را باید تا زمان مراجعه به مرکز تعویض پلاک نگهداری نمایید.

 

چگونه در سایت ثبت نام کنیم؟
اگر ثبت نام نکرده اید، در سایت بر روی گزینه عضویت کلیک کنید. سپس صفحه ای جلوی شما به نمایش در خواهد آمد. شما می توانید به سرعت با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، ثبت نام را انجام دهید.

زمانی که کار های مربوط به ثبت نام شما انجام شد، یک پیامک به شما ارسال می شود که مربوط به موفقیت شما برای ثبت نام خواهد بود.

اشتراک گذاری