بنر 24
بنر 24

همسرانی که کودک مانده اند (کودکان ابدی)

همسرانی که کودک مانده اند (کودکان ابدی) به چه همسرانی اطلاق می شود ؟ آیا تا به حال مشاهده کرده اید افراد بالغی را که مانند کودکان رفتار و عمل می کنند؟

 

 

البته باید به این نکته توجه کرد که ما راجع به کسانی که کودک درونشان گاها آن ها را وا می دارد که در موقعیت های مناسب شادی کنند، صحبت نمی کنیم.

 

کودکان ابدی چه کسانی هستند؟
کودکان ابدی کسانی هستند که به لحاظ سنی بالغ به حساب می آیند اما همچنان مانند کودکان رفتار می کنند. این افراد در زندگی خود نمی توانند مسئولیت های بزرگ را بر عهده بگیرند. زیرا توانایی تحلیل درست موقعیت ها را نخواهند داشت. به این ترتیب این افراد در زندگی خود مدام در حال تصمیم گیری های اشتباه و همچنین کار های اشتباه هستند. گویی که مهارت تصمیم گیری درست را ندارند. در این شرایط حتی توانایی اداره کردن شرایط زندگی خود را هم دارا نمی باشند.

این افراد به هیچ عنوان نمی توانند یک زندگی مشترک را به شیوه ای مناسب اداره کنند. تصور اطرافیان این است که اگر این افراد برای ازدواج اقدام نمایند ، دست از کارها و رفتارها و همچنین تصمیمات کودکانه ی خود برداشته و همانند یک انسان بالغ به زندگی خود ادامه خواهند داد. اما غالبا مشاهده شده است که بعد از ازدواج ،زندگی این افراد دوامی نداشته و به جدایی ختم شده است . زیرا با توجه به تصمیمات کودکانه ای که می گیرند نمی توانند یک زندگی مشترک معمولی و مناسبی را برای خود به وجود آورند. مطالعه مقاله تغییر رفتار پس از ازدواج می تواند در این زمینه مفید باشد.

در ادامه به برخی از تجربیات افرادی می پردازیم که همسرانشان در واقع کودک مانده اند و کودکان ابدی به شمار می روند.

 

تجربیات زندگی مشترک با همسرانی که کودک مانده اند (کودکان ابدی)

عدم توجه به فرزند و همسر
همسر من دائم در خانه می ماند و تلویزیون تماشا می کند. او اصلا احساس مسئولیت نسبت به من و بچه ها ندارد . مدام همه چیز را به شوخی و خنده می گیرد. ای کاش بزرگ می شد و تصمیمات درستی برای من و زندگی مان می گرفت. مردان بی مسئولیت در زندگی مشترک می توانند نمونه ای از کودکان ابدی باشند. پیشنهاد می کنیم در این زمینه مقاله نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت را مطالعه کنید.

عدم مدیریت اقتصادی
همسر من مدام به خرید می رود و خرج های بیهوده می کند. او اصلا به این فکر نمی کند که ما باید برای آینده پس انداز داشته باشیم. بیشتر اوقات اقلامی می خرد که کاربردی نیست و صرفا به هدر رفتن پول می پردازد. پیشنهاد می کنیم مقاله روانشناسی پول خرج کردن را مطالعه کنید.

همسر من به شدت انسان خوش اخلاق و بسیار خوب و مهربانی است .اما از لحاظ اقتصادی اصلا نمی تواند حساب پول ورودی و خروجی ما را داشته باشد. او به فامیل و اطرافیان و اعضای خانواده ی خودش و اعضای خانواده ی من بدهکار است . من هر بار می خواهم با آن ها رو به رو شوم احساس شرمساری دارم. اما وقتی با همسرم در مورد چنین مسائلی صحبت می کنم ، می خندد و به من اطمینان می دهد مشکلی پیش نخواهد آمد.

وابستگی به همسر
من احساس می کنم برای همسرم نقش والد را ایفا می کنم. باید همیشه همه چیز را به او یادآوری کنم و برای او مانند مادر باشم و باعث شوم او به کار هایش برسد. من احساس می کنم همسرم اصلا مسئولیت پذیر نیست .من برای انجام کار ها نمی توانم کاری را به او با اطمینان خاطر بسپارم .برای انجام کارها اصلا به او اعتماد ندارم . همسرم به من و حتی به خانواده خود در تمام امور وابسته است. برای اطلاع بیشتر از وابستگی به خانواده بعد از ازدواج کلیک کنید.

این ها تجربیات کسانی هستند که همسرانشان توصیف کودکان ابدی رادارا هستند. این افراد مطلقا در زندگی مشترک خود نمی توانند تصمیم گیری درستی داشته باشند.آنها بیشتر مواقع دچار مشکل خواهند شد.

کودک درون

ویژگی همسرانی که کودک مانده اند (کودکان ابدی)
این افراد دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که البته در بین کودکان بسیار قابل مشاهده است. در واقع این افراد بسیار شبیه کودکان رفتار می کنند. بسیار شبیه کودکان عمل می کنند و همچنین بسیار شبیه کودکان تصمیم می گیرند. انسان ها از کودکان انتظار ندارند که در بسیاری از مواقع تصمیمات بالغانه بگیرند .همچنین انتظار نمی رود درک و تحلیل درستی از شرایط و موقعیت ها داشته باشند .ویژگی کودکان را با توجه به رفتار و تصمیمات کودکانه به عنوان یک کودک قبول می کنند.

اما از افرادی بالغ این انتظار می رود که فکرشان را نیز به اندازه ی سن و جسمشان بالغ کنند. این افراد غالبا در زندگی خود و در زندگی مشترک با همسرانشان دچار مشکلاتی خواهند شد. در ادامه به بررسی ویژگی های کودکان ابدی خواهیم پرداخت.برای مطالعه مقاله چگونه بالغ شویم کلیک نمایید.

1. ویژگی همسرانی که کودک مانده اند |عدم مسئولیت پذیری
عدم مسئولیت پذیری و تصمیم گیری احساسی یکی از ویژگی های مهم این افراد محسوب می شود . افراد بالغی که معمولی رشد کرده و رشد فکری وجسمی شان طبیعی بوده است، غالبا از این ویژگی بر خوردار نیستند.افرادی که دچار عدم مسئولیت پذیری هستند ، از پذیرش مسئولیت طفره می روند. این افراد به ندرت کاری را که مربوط به بزرگسالان است به درستی انجام می دهند . غالبا در تصمیم گیری و در انجام فعالیت های خود، نمی توانند به درستی تصمیم بگیرند . عدم مسئولیت پذیری در مسائل مختلفی از جمله اقتصادی و خانوادگی در این افراد بسیار مشهود است. به طوری که از لحاظ اقتصادی بسیاری از این افراد به جای سرمایه گذاری های مفید پولشان را صرف موارد بیهوده می کنند . این افراد بدون هیچ پس انداز و آینده نگری به زندگی خود ادامه می دهند .آنها عموما دچار مشکلات مالی شده و در تامین مخارج زندگی عاجز می مانند.

2.ویژگی همسرانی که کودک مانده اند |بی انگیزه بودن
در بسیاری از موارد در بررسی همسرانی که کودک مانده اند(کودکان ابدی) مشاهده می شود که بدون دارا بودن هدف خاصی در زندگی خویش رو به جلو قدم می گذارند. در واقع انگیزه ی مشخصی برای آینده ی پیش رو ندارند .به همین دلیل هدف خاصی را در زندگی دنبال نمی کنند. این افراد در زندگی مشترک خود هدفمند نیستند.به گونه ای که همسرشان تصور می کند نه تنها آینده ی خودشان بلکه آینده ی همسرشان نیز برایشان مهم نخواهد بود. از این رو در مورد فرزند آوری بسیار تردید دارند .آنها به نحوی اطمینان از آینده ی روشنی از کنار هم بودن نخواهند داشت. پیشنهاد می کنیم مقاله افزایش انگیزه را مطالعه کنید.

این افراد در بسیاری از مواقع با بی قانونی همراه بوده و به قوانین درخانه و خانواده احترام نمی گذارند . این می تواند ریشه در گذشته ی آن ها و دوران کودکی آن ها داشته باشد. به این معنی که در کودکی از شدت قوانین سرسختانه ای که در خانه حاکم بوده بیزار شده اند .حالا که خود مسئولیت یک خانواده را بر عهده گرفته اند سعی بر آن می کنند که قوانین را کنار بگذارند. در مواردی هم که افراد در کودکی سر پرستی خانواده را بر عهده گرفته اند، در بزرگسالی و در موقعی که خود دارای یک خانواده ی مستقل شده اند خواهان کودکی کردن و از زیر بار مشکلات شانه خالی کردن هستند. از این رو هدف و انگیزه ای برای زندگی خانوادگی مستقل خود نخواهند داشت.

3.ویژگی همسرانی که کودک مانده اند |غیر قابل اعتماد بودن
از دیگر ویژگی های این افراد این است که نمی توان به آن ها اعتماد کرد و کاری را به آن ها سپرد. در بسیاری از مواقع این افراد برای سر باز زدن از مشکلات و شانه خالی کردن از مشکلات قول هایی به همسر خود می دهند که هیچ گاه قرار نیست به آن قول ها عمل شود. در این شرابط جلب اعتماد همسر می تواند بسیار سخت باشد. از طرفی در بسیاری از مواقع حتی اگر خود خواهان دروغ گفتن نباشند اما به اجبار دروغ هایی به همسر خود می گویند که پس از مدتی حقیقت آن ها فاش می شود. از این رو این همسران هیچ گاه قرار نیست به این افراد اعتماد کنند و یا در مسائل مهم و مشکلات مهم زندگی نمی توانند به آن ها تکیه کنند.

از این رو بسیار پیش می آید که تنها به همین دلیل وبا توجه به ویژگی غیر قابل اعتماد بودن همسرانی که کودک مانده اند (کودکان ابدی) زندگی مشترک دچار تزلزل شده و از هم پاشیدگی در زندگی و رابطه زناشویی رخ خواهد داد. این افراد هیچ گاه نمی توانند زندگی مشترک با دوامی را داشته باشند .زیرا در واقع نقش اعتماد را برای همسرشان و همینطور نقش تکیه گاه بودن را برای همسرشان نمی توانند ایفا کنند. همسران این افراد غالبا و در هر لحظه از زندگی که با این افراد طی می کنند به نحوی ترس از آینده خود دارند . بر همین اساس یا به فرزند آوری فکر نمی کنند و یا افکاری برای جدایی از همسر خود که در واقع کودکی ابدی محسوب می شود، خواهند داشت.

اشتراک گذاری